AL-QURAN, TAMADUN, MANUSIA & POLITIK


Sesungguhnya Al-Quran adalah wahyu daripada Allah, maka sudah tentulah ianya sesuai bagi setiap masa dan tempat. Al-Quran telah menjadi sumber hidayah dan panduan kepada Kerajaan Islam di Madinah pada zaman Rasulullah SAW. Demikian juga apabila Kerajaan Islam menjadi luas merangkumi seluruh pelosok Semenanjung Arab sebelum wafatnya Nabi Muhammad SAW. Syariat Islam juga menjadi sumber kebaikan, kekuatan, kemenangan dan kemakmuran terutama dalam menegakkan sistem politik dan pemerintahan secara Islam.

Ringkasnya, kerana Al-Quran itu tetap kekal dan sesuai untuk selama-lamanya, maka memang wajarlah ianya dijadikan sebagai asas perkembangan tamadun manusia dalam berpolitik khasnya dan di bidang-bidang lain amnya.

Kupasan lanjut, dapatkan buku ini segera melalui pos atau mana-mana kedai buku berdekatan dengan harga RM12.00 sahaja. Hubungi 016-6852031 atau emelkan pesanan kepada kapten_resources@yahoo.com

1 comments:

Anonymous said...

mereka yang menipu wang orang lain walaupun satu sen. adakah dapat menghidu bau syurga?
tidak memohon maaf dan melarikan diri dari janji kepada orang lain, masihkah mahu mengharap balasan syurga? fikir-fikirkan lah balik.

tanpa redha mangsa skim anda, janganlah dimimpikan syurga Allah SWT.

TRANSLATOR

Powered By google